انرژی خورشیدی

انرژی خورشیدی

انرژی خورشیدی

در سال 1931 و در روز 4 آوریل، روزنامه نیویورک تایمز یک تیتر با عنوان: " استفاده از انرژی خورشیدی در حال تبدیل شدن به یک راه حل است" را چاپ کرد، بعد ها مشخص شد که این تیتر مقدمه ای برای گسترش کاربردی این انرژی بی انتها خواهد بود؛چرا که هشتاد سال بعد، برق تولید شده از انرژی های تجدید پذیر مانند انرژی خورشیدی،انرژی مورد نیاز میلیون ها انیان را تامین نمود.بشریت اکنون آمادگی خود را با توجه به آگاهی از ماهیت محدود سوخت های فسیلی و کربنی، و تاثیرات نا خوشایند آن بر گرم شدن کره زمین و سلامت محیط زیست، برای سرعت بخشیدن به انتقال فرآیند اقتصاد بدون کربن، اعلام کرده است.

خورشید درخشان هرگز نخواهد مرد ، زیرا طبق گفته ناسا  6.5 میلیارد سال دیگر عمر از عمر این ستاره غول پیکر باقی مانده است. فن آوری خورشیدی در برخی از کشورهای توسعه یافته و مادامی که کمتر کسی فکرش را می کند، در حال رقابت با منابع متعارف و تکامل یافته تولید برق می باشد. دیری نخواهد پایید که این انرژی شگفت انگیز به بخش اصلی سامانه انرژی پایدار برای جهان مبدل خواهد شد.علاوه بر این ،بی نقص ترین شرایط برای توسعه انرژی، متعلق به خورشید می باشد، این منبع سخاوتمند، به طور ساعتی زمین را با نور و گرمای کافی غنی می کند می کند تا نیازهای جهان را برای یک سال کامل برآورده کند. به عبارت علمی تر ، تابش خورشید می تواند نیازهای انرژی ما را بیش از چهار هزار بار برآورده کند.

به گزارش سازمان اطلاعات انرژیهای تجدیدپذیر ، سطح زمین 120،000 تراوا از تابش خورشیدی را دریافت می کند، این یعنی چیزی در حدود 20،000 برابر بیشتر از کل نیاز سیاره زمین !  18 روز تابش خورشید در کره زمین به اندازه انرژی ذخایر ذغال سنگ ، نفت و گاز طبیعی جهان انرژی دارد.با این شرایط بشریت دیگر ترسی مبنی بر فرسودن ذخایر ذغال سنگ در چند صد سال آینده نخواهد داشت..

انرژی خورشیدی حاصل از نور خورشید است بدین صورت که  انرژی فتوولتائیک  و گرمای آن را برای تولید برق  ویا گرما مورد استفاده قرار می دهد. انرژی خورشیدی با استفاده از پنل ها و آینه ها استفاده می شود.

 سلولهای خورشیدی فتوولتائیک با استفاده از اثرات به اصطلاح فتوولتائیک ، که با استفاده از برخی مواد قادر به جذب فوتون ها (ذرات سبک) و آزاد کردن الکترون ها هستند ، نور خورشید را مستقیماً تبدیل به برق  و جریان الکتریکی ایجاد می کنند. از طرف دیگر ، جمع کننده های حرارتی خورشیدی از پنل ها یا آینه ها برای جذب و تمرکز گرمای خورشید استفاده می نمایند ، به این شکل که آن را به مایعات منتقل می کنند و از طریق لوله ها برای استفاده در ساختمان ها و تاسیسات و همچنین برای تولید برق (ترموالکتریک خورشیدی) انتقال می دهند.

فواید انرژی خورشیدی چیست؟

انرژی خورشیدی مزایای بسیاری در بر دارد که آن را به یکی از امیدوار کننده ترین شکل های انرژی تبدیل می کند. تجدید پذیر ، غیر آلاینده و در دسترس بودن آن  در سطح کره زمین ، به توسعه پایدار و ایجاد شغل در مناطقی که نصب می شود کمک می کند.انرژی خورشیدی همچنین برای تولید برق در مقیاس بزرگ و تزریق آن به شبکه بسیار مفید است ، به ویژه در مناطقی که سالانه مقدار زیادی از انرژی خورشید را دریافت می کند.نگهداری ماژول های خورشیدی نسبتاً آسان است ، که در صورت ادامه دار بودن، کاهش شدید هزینه سلولهای فتوولتائیک ، چشم انداز مطلوب فعلی برای فناوری خورشیدی را فراهم می آورد. پنل های خورشیدی  گازهای آلاینده منتشر نمی کنند و آلودگی صوتی نیز به همراه ندارند.یکی دیگر از مزایای انرژی ناشی از خورشید ، توانایی آن در تولید ثروت ملی با کاهش وابستگی انرژی به خارج از کشور است. پرواضح است که انرژی خورشیدی - مانند باد - متناوب است و به طور مستقیم به آب و هوا و چرخه های شبانه روز بستگی دارد ، پیشرفت های سریع در فن آوری های ذخیره انرژی باعث کاهش این وابستگی شده و منجر به افزایش سهم خورشید در سامانه انرژی می شود.

انرژی خورشیدی چگونه بدست می آید؟

خورشید انرژی را از دو طریق مختلف تأمین می کند:

ابتدا گرما توسط آینه هایی متمرکز می شود که نور خورشید را روی گیرنده ای متمرکز می کند که حاوی مایعی است که تا 1000 درجه سانتیگراد درجه حرارت می یابد و در ادامه نور که از طریق پنل های خورشیدی فتوولتائیک به برق تبدیل می شود. پنل های فتوولتائیک توسط گروه های سلول یا سلولهای خورشیدی تشکیل می شوند که نور (فوتون) را به انرژی الکتریکی (الکترون) تبدیل می کنند. با توجه به تمام این ویژگی ها، بر آن شدیم در راستای سالم سازی محیط زیست و تلفیق مدرنیته با زندگی روزمره، مجموعه ای  از چراغ ها و محصولات خورشیدی را در اختیار علاقمندان به تکنولوژی و سلامت محیط زیست قرار دهیم.

این محصولات به سیم کشی احتیاج ندارند و مستقیما با نور خورشید راه اندازی می گردند.

برای مشاهده محصولات خورشیدی، اینجا کلیک نمایید.

نظرات بازدیدکنندگان

     پشتیبانی آنلاین از طریق واتس اپ